„Bregeci“ na Ravnoj gori
Zaživjela je naša planinarska priča… Planinarska grupa „Bregec“ iz OŠ Nedelišće potvrdila je svoj početni zamah. U subotu, prvog dana veljače, krenuli smo ususret osvajanju nekih novih uspona, ali i ususret proljeću. Krenuli smo u 8 sati ujutro i ispunili autobus do...
Siječanjska vukovarska avantura osmaša OŠ Nedelišće
Osmaši OŠ Nedelišće krajem siječnja, točnije 28. i 29. 1. 2025., u ranim jutarnjim satima otišli su na terensku nastavu u Vukovar. Iako sneni zbog ranog buđenja, bili su uzbuđeni zbog novih iskustava, saznanja i druženja. Prvo odredište bio je Memorijalni centar...
Planinari i zaštita okoliša
Članovi planinarske grupe „Bregec” danas su naučili nešto više o vrlo aktualnoj temi zaštite okoliša. Od iskusne planinarke, speleologinje i ekologinje Ane Mavrin saznali su brojne zanimljivosti: da još uvijek možemo sresti medvjeda na Medvednici, zašto su i kako...
Božićna priredba u OŠ Nedelišće – svjetlom protiv mraka
Srce je betežno, vu njem sreče ni, zvračiti ga moreš mali Jezuš ti. (međimurska pučka božična popevka) U petak, 20. prosinca u 18 sati, božićna priredba u našoj školi, nažalost, započela je malo drugačije. Na samome početku ravnatelj škole Ivica Paić obratio se svima...
Božićni sajam u OŠ Nedelišće – sajam srca i duha
Unatoč svim lošim vijestima koje nas danomice zasipaju, vrijeme je za lijepe stvari. Često znamo reći da nas božićni ukrasi vrebaju iz svakog izloga i da je materijalnih stvari previše oko nas. Pa čemu onda još jedan božićni sajam? I je li ovaj drukčiji i po nečemu...
Moje malo kino za učenike trećih razreda
Centar za kulturu Čakovec organizira projekt Moje malo kino u koji su se uključili i učenici 3. r. Osnovne škole Nedelišće te Područnih škola Pušćine i Dunjkovec. Učenici su u četvrtak 12. prosinca 2024. sudjelovali na projekciji igranog filma Moj mačak...
Početak zimskih praznika
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
Online edukativni materijali
Disleksija
Što je disleksija?
Disleksija je jezično utemeljena poteškoća koju obilježavaju problemi u dekodiranju riječi, tj. povezivanju glasa i slova. Te poteškoće nisu u skladu s obzirom na dob i ostale kognitivne sposobnosti te nisu rezultat senzoričkih poteškoća.” (https://www.omoguru.com/hr/dyslexia/osnove-disleksije-i-razumjevanje-njezinih-karakteristika/)
Kako “nastaje” disleksija?
Jasni uzroci disleksije još su uvijek nepoznati. Ono što znamo jest da se ona može nasljeđivati kroz generacije te da je neurobiološkog podrijetla. To znači da su putovi u mozgu zaduženi za vještinu čitanja drugačije spojeni nego kod ostalih ljudi.
Koja su obilježja disleksije?
Simptomi disleksije mogu biti različiti kod različitih ljudi. Neke od čestih pojava kod disleksije su: teškoće u povezivanju glasa i slova prilikom čitanja, sporo i “isprekidano” čitanje, teškoće u razdvajanju i spajanju glasova ili slova unutar riječi (fonemska analiza i sinteza) te teškoće u razumijevanju pročitanog.
Što ako sumnjamo na disleksiju?
Ako ste kod sebe ili kod nekoga koga znate primijetili neke od gore navedenih obilježja disleksije, javite se što prije najbližem logopedu. To su stručnjaci osposobljeni za provedbu procjene i dijagnostike disleksije.
Ako Vas zanimaju dodatne informacije o disleksiji ili želite preuzeti besplatan e-vodič sa savjetima za roditelje djece s disleksijom, istražite dolje navedene poveznice:
- https://piamia.hr/wp-content/uploads/2021/10/Savjeti-za-roditelje.pdf
- http://hud.hr/bitna-obiljezja-disleksije/
- https://www.omoguru.com/hr/pocetna/
- www.logoped.hr
KAKO LAKŠE ČITATI I UČITI?, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.
Čitanje je vještina koja se potiče, razvija i usvaja od najranije dobi, tj. od samog rođenja. Postoje različiti načini kako ju poticati u predškolskoj dobi kako bismo djetetu olakšali čitanje kada jednom krene u školu.
S obzirom da pojedina djeca, iz različitih razloga, ne uspijevaju svladati čitanje nakon prvog razreda, stručnjaci su osmislili razne aplikacije i strategije kako bi se potaknulo i olakšalo usvajanje i razvijanje vještine čitanja. Neke od tih su:
- ČITATA – interaktivno mobilna aplikacija za djecu s teškoćama u čitanju i razumijevanju (https://logo.uniri.hr/citata-interaktivna-mobilna-aplikacija-za-djecu-s-poteskocama-u-citanju/)
- com – web stranica s različitim informacijama o teškoćama čitanja, fontovima i idejama za vježbanje (https://www.omoguru.com/hr/)
- Lexie – aplikacija za ugodno čitanje i učenje (https://www.omoguru.com/hr/lexie-app/)
- skole.hr/audio-lektire/ – web stranica sa zvučnim zapisima lektira koja olakšava praćenje čitanog teksta. Učenik može čitati književno djelo i istovremeno pustiti audio zapis. (https://lektire.skole.hr/audio-lektire/)
Mihaela Vugrinec,
mag.logoped.
KAKO LAKŠE ČITATI I UČITI?, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.
Čitanje je vještina koja se potiče, razvija i usvaja od najranije dobi, tj. od samog rođenja. Postoje različiti načini kako ju poticati u predškolskoj dobi kako bismo djetetu olakšali čitanje kada jednom krene u školu.
S obzirom da pojedina djeca, iz različitih razloga, ne uspijevaju svladati čitanje nakon prvog razreda, stručnjaci su osmislili razne aplikacije i strategije kako bi se potaknulo i olakšalo usvajanje i razvijanje vještine čitanja. Neke od tih su:
- ČITATA – interaktivno mobilna aplikacija za djecu s teškoćama u čitanju i razumijevanju (https://logo.uniri.hr/citata-interaktivna-mobilna-aplikacija-za-djecu-s-poteskocama-u-citanju/)
- com – web stranica s različitim informacijama o teškoćama čitanja, fontovima i idejama za vježbanje (https://www.omoguru.com/hr/)
- Lexie – aplikacija za ugodno čitanje i učenje (https://www.omoguru.com/hr/lexie-app/)
- skole.hr/audio-lektire/ – web stranica sa zvučnim zapisima lektira koja olakšava praćenje čitanog teksta. Učenik može čitati književno djelo i istovremeno pustiti audio zapis. (https://lektire.skole.hr/audio-lektire/)
Mihaela Vugrinec,
mag.logoped.
SAVJETI ZA RODITELJE I UČENIKE, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.
- prije početka čitanja neka dijete pokuša na temelju slike/naslova pretpostaviti o čemu tekst govori
- vježbati čitanje naglas na način da se riječi najprije podijele na slogove (zaokruživanje ili povlačenje okomite crte između slogova) pa čitati slog po slog koji se spajaju u riječ
- imajte nadzor nad djetetom koje čita; upozoravajte na pogreške, inzistirajte na točno pročitanoj riječi
- razgovarajte o pročitanom, neka dijete samo prepriča pročitani tekst, neka ono Vama postavlja pitanja o tekstu
- koristite OmoType font namijenjen osobama s disleksijom (https://omotype.com/post/omotype-je-besplatan-za-skole-i-osobnu-uporabu)
- pokušajte učiti uz pomoć mentalnih/umnih mapa koje će učenik sam napraviti