„Bregeci“ na Ravnoj gori

„Bregeci“ na Ravnoj gori

Zaživjela je naša planinarska priča… Planinarska grupa „Bregec“ iz OŠ Nedelišće potvrdila je svoj početni zamah. U subotu, prvog dana veljače, krenuli smo ususret osvajanju nekih novih uspona, ali i ususret proljeću. Krenuli smo u 8 sati ujutro i ispunili autobus do...

Pročitajte više
Planinari i zaštita okoliša

Planinari i zaštita okoliša

Članovi planinarske grupe „Bregec” danas su naučili nešto više o vrlo aktualnoj temi zaštite okoliša. Od iskusne planinarke, speleologinje i ekologinje Ane Mavrin saznali su brojne zanimljivosti: da još uvijek možemo sresti medvjeda na Medvednici, zašto su i kako...

Pročitajte više
Moje malo kino za učenike trećih razreda

Moje malo kino za učenike trećih razreda

Centar za kulturu Čakovec organizira projekt Moje malo kino u koji su se uključili i učenici 3. r. Osnovne škole Nedelišće te Područnih škola Pušćine i Dunjkovec. Učenici su u četvrtak 12. prosinca 2024. sudjelovali na projekciji igranog filma Moj mačak...

Pročitajte više

Online edukativni materijali

Disleksija

Što je disleksija?

Disleksija je jezično utemeljena poteškoća koju obilježavaju problemi u dekodiranju riječi, tj. povezivanju glasa i slova. Te poteškoće nisu u skladu s obzirom na dob i ostale kognitivne sposobnosti te nisu rezultat senzoričkih poteškoća.” (https://www.omoguru.com/hr/dyslexia/osnove-disleksije-i-razumjevanje-njezinih-karakteristika/)

Kako “nastaje” disleksija?

Jasni uzroci disleksije još su uvijek nepoznati. Ono što znamo jest da se ona može nasljeđivati kroz generacije te da je neurobiološkog podrijetla. To znači da su putovi u mozgu zaduženi za vještinu čitanja drugačije spojeni nego kod ostalih ljudi.

Koja su obilježja disleksije?

Simptomi disleksije mogu biti različiti kod različitih ljudi. Neke od čestih pojava kod disleksije su: teškoće u povezivanju glasa i slova prilikom čitanja, sporo i “isprekidano” čitanje, teškoće u razdvajanju i spajanju glasova ili slova unutar riječi (fonemska analiza i sinteza) te teškoće u razumijevanju pročitanog.

Što ako sumnjamo na disleksiju?

Ako ste kod sebe ili kod nekoga koga znate primijetili neke od gore navedenih obilježja disleksije, javite se što prije najbližem logopedu. To su stručnjaci osposobljeni za provedbu procjene i dijagnostike disleksije.

Ako Vas zanimaju dodatne informacije o disleksiji ili želite preuzeti besplatan e-vodič sa savjetima za roditelje djece s disleksijom, istražite dolje navedene poveznice:

  • https://piamia.hr/wp-content/uploads/2021/10/Savjeti-za-roditelje.pdf
  • http://hud.hr/bitna-obiljezja-disleksije/
  • https://www.omoguru.com/hr/pocetna/
  • www.logoped.hr
KAKO LAKŠE ČITATI I UČITI?, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.

Čitanje je vještina koja se potiče, razvija i usvaja od najranije dobi, tj. od samog rođenja. Postoje različiti načini kako ju poticati u predškolskoj dobi kako bismo djetetu olakšali čitanje kada jednom krene u školu.

S obzirom da pojedina djeca, iz različitih razloga, ne uspijevaju svladati čitanje nakon prvog razreda, stručnjaci su osmislili razne aplikacije i strategije kako bi se potaknulo i olakšalo usvajanje i razvijanje vještine čitanja. Neke od tih su:

 

 

  • com – web stranica s različitim informacijama o teškoćama čitanja, fontovima i idejama za vježbanje (https://www.omoguru.com/hr/)

 

 

  • skole.hr/audio-lektire/ – web stranica sa zvučnim zapisima lektira koja olakšava praćenje čitanog teksta. Učenik može čitati književno djelo i istovremeno pustiti audio zapis. (https://lektire.skole.hr/audio-lektire/) 

 

Mihaela Vugrinec,

mag.logoped.

KAKO LAKŠE ČITATI I UČITI?, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.

Čitanje je vještina koja se potiče, razvija i usvaja od najranije dobi, tj. od samog rođenja. Postoje različiti načini kako ju poticati u predškolskoj dobi kako bismo djetetu olakšali čitanje kada jednom krene u školu.

S obzirom da pojedina djeca, iz različitih razloga, ne uspijevaju svladati čitanje nakon prvog razreda, stručnjaci su osmislili razne aplikacije i strategije kako bi se potaknulo i olakšalo usvajanje i razvijanje vještine čitanja. Neke od tih su:

 

 

  • com – web stranica s različitim informacijama o teškoćama čitanja, fontovima i idejama za vježbanje (https://www.omoguru.com/hr/)

 

 

  • skole.hr/audio-lektire/ – web stranica sa zvučnim zapisima lektira koja olakšava praćenje čitanog teksta. Učenik može čitati književno djelo i istovremeno pustiti audio zapis. (https://lektire.skole.hr/audio-lektire/) 

 

Mihaela Vugrinec,

mag.logoped.

SAVJETI ZA RODITELJE I UČENIKE, Mihaela Vugrinec, mag.logoped.
  • prije početka čitanja neka dijete pokuša na temelju slike/naslova pretpostaviti o čemu tekst govori

 

  • vježbati čitanje naglas na način da se riječi najprije podijele na slogove (zaokruživanje ili povlačenje okomite crte između slogova) pa čitati slog po slog koji se spajaju u riječ

 

  • imajte nadzor nad djetetom koje čita; upozoravajte na pogreške, inzistirajte na točno pročitanoj riječi

 

  • razgovarajte o pročitanom, neka dijete samo prepriča pročitani tekst, neka ono Vama postavlja pitanja o tekstu

 

 

  • pokušajte učiti uz pomoć mentalnih/umnih mapa koje će učenik sam napraviti

 

 

 

Umjetna inteligencija u obrazovanju
Skip to content