Web stranica sa gotovim materijalima za micro:bit:
http://izradi.croatianmakers.hr/bbc-microbit-uvodna-stranica/
Online editor za izradu programa za micro:bit:
Oš Nedelišće se uključila u projekt ProMikro. U sklopu tog projekta svaki učenik 6.razreda je dobio micro:bit na korištenje na godinu dana. Micro:bit je neka vrsta mikroračunala koja je glavni dio gotovo svih današnjih el. uređaja, počevši od senzora ugljičnog monoksida, preko automobila pa do raznih robota. Micro:bit pločica na sebi ima senzore za: temperaturu, detekciju jačine svijetla, akceleraciju, kompas… Isto tako na micro:bit pločicu se mogu spajati razni vanjski senzori npr. senzor za vlagu, ultrazvučni senzor… Programiranje micro:bit pločice je vrlo jednostavno, koristi se programski jezik gdje se programiranje svodi na slaganje puzzli unutar kojih se nalaze naredbe.
Učenici su koristili micro:bit u nastavi TZK-a. Odradili smo tri praktična zadatka.
Prvi zadatak je bio da spojimo micro:bit na steper preko kontakta P0 i GND, učenik vježba na steperu i pritiskom noge zatvara strujni krug. Zatim micro:bit preko blutooth veze šalje na drugi micro:bit podatak koji ispisuje koliko koraka, odnosno koliko stepenica je učenik prošao.
U drugom zadatku smo loptu „obukli“ u alu-foliju, na zid smo smjestili dvije razmaknute alu folije, jedna folija je bila spojena na P0, a druga na GND na micro:bit pločici. Učenik je trebao vršnim odbijanjem lopte pogoditi točno između dvije alu-folije i na taj način je zatvarao strujni krug, te je na sličan način kao u prvom zadatku micro:bit brojao koliko puta je učenik pogodio između te dvije folije.
U trećem zadatku smo pomoću micro:bita mjerili vrijeme. „Obukli“ smo učeničku patiku u alu-foliju. Na startu (na podu) su se nalazile dvije razmaknute alu-folije, jedna je bila spojena na P0, a druga na GND na micro:bitu. Na cilju se nalazila ista postava (dvije alu-folije i micro:bito). Učenik je trebao skakati na jednoj nozi, kada je doskočio na startu na te dvije alu-folije zatvorio je strujni krug i time je aktivirao mjerenje vremena, a kada je doskočio na cilju na alu-folije, zaustavio je mjerenje vremena. Pritiskom na tipku A na micro:bitu ispisalo se vrijeme u ms koje je bilo potrebno učeniku da prijeđe udaljenost od jednog do drugog micro:bita.
S obzirom da su djeca stvarno oduševljena sa dosadašnjim radom i rezultatima koje dobijemo nakon zajedničkih osmišljavanja zadataka sa micro:bit-ovima, cilj nam je na nagradnom natječaju osvojiti Inventors Kit komplet kako bi mogli dalje razvijati i usavršavati ideje, te ih i realizirati sa osvojenom nagradom. Ideja je da napravimo sustav za mjerenje vremena pomoću laserskog snopa i fotootpornika. Učenik bi svojim tijelom na startu sjekao laserski snop i time aktivirao mjerenje vremena, a kada bi došao na cilj, opet bi presjekao laserski snop na cilju i time bi zaustavio mjerenje vremena. Pritiskom na tipku A, micro:bit bi ispisivao vrijeme u ms ili mikrosekundama. Na taj način bi dobili vrlo precizan sustav za mjerenje vremena u nastavi TZK-a.
Hvala učenicima 7.razreda, učiteljici Kristini Horvat i učitelju Aleksandru Puklavcu na idejama kako primijeniti micro:bit u nastavi TZK-a i naravno na izdvojenom vremenu u sklopu redovne nastave.
Obrazovni portali |