Projekt „Novi val znanja u našoj školi / New wave of knowledge in our school“ financira se iz Erasmus+ programa Europske Unije (Ključna aktivnost 1: Mobilnost u svrhu učenja za pojedince). U sklopu odobrenog projekta šestero djelatnika naše škole stjecat će nova znanja i kompetencije na stručnim usavršavanjima u različitim zemljama Europske Unije (Nizozemska, Švedska, Španjolska, Finska i Portugal).
Ciljevi projekta su:
(1) izgradnja europskog identiteta naše škole i unapređenje međunarodne dimenzije obrazovanja kroz podizanje znanja i kompetencija naših djelatnika koje su potrebne za poučavanje učenika u suvremenim obrazovnim okruženjima
(2) podizanje razine kompetencija djelatnika u upotrebi novih interaktivnih i kreativnih metoda i tehnika poučavanja koje će učenike potaknuti na razvoj kritičkog mišljenja te suradničkog učenja kroz istraživačku nastavu i biti usmjerene na cjelovit razvoj učenika
(3) podizanje vještina rukovođenja i upravljanja razredom i procesima poučavanja kroz aktivnosti i tehnike koje će učenje učiniti aktivnim procesom
(4) razvijanje sposobnosti učitelja u uspješnom nošenju s problemima koji se mogu pojaviti u komunikaciji s učenicima i među učenicima te načinima prepoznavanja i razrješavanja konfliktnih situacija
(5) podizanje digitalnih kompetencija učitelja u upotrebi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u poučavanju kroz primjenu različitih web alata
(6) podizanje značaja i važnosti inkluzivnog obrazovanja u našoj školi kroz stvaranje inkluzivnih odgojnih i obrazovnih okruženja i vrijednosti usmjerenih k razumijevanju individualnih potreba svakog učenika, prihvaćanju različitosti među učenicima te podizanje kompetencija učitelja u pružanju profesionalne, programske i metodičko-didaktičke podrške usklađene s potrebama i jakim stranama svakog pojedinog učenika
Uključivanje škole u sam projekt proizlazi iz snažne potrebe djelatnika za dodatnim kompetencijama u radu s učenicima usklađenih s potrebama suvremenog obrazovanja, kao i potrebe za internacionalizacijom škole. Sudionici aktivnosti nova će znanja diseminirati na školskoj i regionalnoj razini, stoga vjerujemo da će realizacija projekta imati dugoročne utjecaje ne samo na aktivne sudionike, već i cijelu školsku ustanovu, a posebno naše učenike.
Ukupna vrijednost projekta je 12. 273 EURA, a projekt će se provoditi u razdoblju od 1.11.2017. – 31.10.2018.
Koordinatorica projekta je Valentina Martan, mag. logoped.
Sažetak projekta u Europskoj bazi projekata možete pronaći na poveznici.
Twinspace projekta: https://twinspace.etwinning.net/65046/home
Iz medija:
http://emedjimurje.rtl.hr/skolski-kutak/valentina-martan-po-novi-val-znanja-u-svedsku
http://emedjimurje.rtl.hr/skolski-kutak/os-nedelisce-karla-kovac-po-novi-val-znanja-u-finsku
http://emedjimurje.rtl.hr/
Project and Competence Based Learning
U skolpu Erasmus + projekta Novi val znanja u našoj školi, učiteljica Sanja Crnčec prisustvovala je seminaru „Project and Competence Based Learning: innovative and effective methods and tools“ s ciljem podizanja razine kompetencija u upotrebi novih interaktivnih i kreativnih metoda i tehnika poučavanja koje će učenike potaknuti na razvoj kritičkog mišljenja te suradničkog učenja kroz istraživačku nastavu i biti usmjerene na cjeloviti razvoj učenika.
Seminar je održan u Valletti, glavnom gradu Malte i europskoj prijestolnici kulture 2018.
Tijekom seminara sudionici su kroz predavanja upoznati s osnovnim kompetencijama, koje je potrebno razvijati kod svakog učenika kako bi oni znali odgovoriti na potrebe i izazove modernog društva.
Kako kod učenika potaknuti znatiželju i povećati motiviranost za učenje i školske aktivnosti, kako potaknuti razvoj kritičkog mišljenja i kreativnosti?
Ta i druga, slična, pitanja izazovi su s kojima se svakodnevno susreće svaki učitelj.
Odgovora (metoda i oblika rada) je mnogo, ali svi imaju zajednički nazivnik – povećati aktivnu ulogu učenika u procesu učenja, dati im više slobode i samostalnosti u radu, ali i poticati međusobnu suradnju među učenicima kako bi se razvijala odgovornost za ono što rade (za sebe i svoju skupinu).
Problem based Learning (PBL) - metoda rješavanja problema kojom se potiče interdisciplinarni rad, komunikacijske vještine, kritičke i organizacijske sposobnosti učenika, odgovorno donošenje odluka uz preuzimanje rizika, ali se upoznaje i metoda znanstvenoistraživačkog rada. Svaka životna situacija potiče učenje, pa čak i onda kada je učenje nesvjesno. U projektnoj nastavi koriste se mnogi web alati koji pridonose razvoju ključnih kompetencija.
Obrazovni portali |